torsdag 20 september 2012

En gammkwinns bekännelser

Födelsedagen kom och gick och därmed kan vi konstatera att jag äntligen kan säga att jag är 25 utan att ljuga. Jag var tvungen att jobba mest hela dagen (8-14.30 på skolan, 15.30-17.00 som läxhjälp). Men i alla fall den senare delen av jobbdagen var riktigt trevlig, så det gjorde inte så mycket. När jag sedan kom hem vid kvart i sex ungefär så stod middagen på bordet. Cameron hade gjort kyckling- och spenatlasagne, vitlöksbröd och fetaostsallad. Och till efterrätt hade han fixat blueberry/strawberry/banana cream pie. Inte illa! Och så hade han köpt ett kilo m&m's i present. Vet inte om jag ska tolka det som en kommentar på mina levnadsvanor? Hehe. Gulligt var det i alla fall, nästan tillräckligt för att väga upp hans post på facebook tidigare under dagen om att han behövde tips om lämpliga ålderdomshem i Göteborgsområdet. ;)

M&M's! För allas trevnad klippte jag bort mitt galet nöjda flin ur bilden.

Blueberry/Strawberry/Banana Cream Pie.

Idag stod jobb på schemat igen, men bara till kl 14. Sedan blev det fika i stan med Vanessa. :) Skööönt, skööönt att det är fredag imorgon och att jag får mig en välförtjänt sovmorgon. Har haft sömnproblem hela veckan. Jag lägger mig tidigt, men så vaknar jag vid 4-5 och kan inte somna om på riktigt fastän jag inte är utvilad. Och när väckaren ringer 06.20 känner jag mig helt död. Imorgon börjar min första lektion inte förrän 12, så förhoppningsvis hinner jag sova, springa och duscha innan det är dags att åka iväg! Duscha förresten, det önskade jag att jag hade gjort igår kväll. Ja, för när jag kom på jobbet idag visade det sig att det var dags för att ta personalfotot till skolkatalogen... Det visste jag ju egentligen, men jag hade helt på något vis lyckats förtränga det. Aja, jag får försöka vara extra snygg imorgon istället när jag fotas med min klass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar