lördag 15 september 2012

Finfrämmen

Fick ett sms igår förmiddag från Lasse som sa att han tänkte köpa en bil i Borås och att han och Stefan gärna ville sova hos oss en natt. Klart de fick! Så tokstollarna satte sig och körde hela vägen hit från Malå. De kom hit någon gång mitt i natten (jag hade hunnit gå och lägga mig), sov några timmar på soffan/luftmadrassen, och väckte sedan mig och Cam med en knackning på sovrumsdörren kl 8 imorse. Vi hann fixa lite frukost åt dem innan de begav sig vidare, men det blev verkligen en snabbvisit. Kan tänka mig att de är rätt möra innan de är hemma... Det är förresten jag med, hade inte stigit upp redan kl 8 om jag hade fått välja själv. Men det var kul att se dem. :)

LasseStefanz.

Vid lunchtid var det i alla fall dags för mig att bege mig in till stan för att möta Lovisa. Det var jättelänge sedan vi sågs senast, så det var verkligen kul att träffa henne! Hon åker till Australien nu på måndag och blir borta 2,5 månader. Jag är inte alls avundsjuk, nääääedå.

Sen jag kom hem har jag läst lite kurslitteratur men annars mest degat i soffan. Cam fixade kasslergryta till middag och så bakade jag lite kakor till kvällsfika. En fin lördagskväll, med andra ord. Nu tänker jag helt utan att skämmas alldeles strax gå och lägga mig, för jag är helt slut. Blir mer läsande imorgon plus att jag har en fet hög med skolarbete (alltså jobb) som ska rättas osv. Och lite mer roliga saker planerade. :)

Förresten kommer jag börja mitt extrajobb redan på måndag, för nu är mitt andra uppdrag klart också. Samlade vuxenpoäng igår genom att ringa familjerna och presentera mig. I ärlighetens namn gjorde jag det efter första vinglaset. Vet inte om det ger mig mer eller mindre vuxencred? :p Usch, telefonsamtal är verkligen en ren pest. Men det gick ganska bra igår i alla fall, så det ska bli spännande att börja jobba nu i veckan.

1 kommentar:

  1. Hur kan man resa jorden runt utan fruktan ,men vara rädd för en telefon?
    Kram pappa

    SvaraRadera