torsdag 6 september 2012

Osorterade iakttagelser

Ursäkta den totala bloggtorkan, men jag orkar inte skriva när jag jobbar. Blir trött, så trött. Har kommit hem med huvudvärk i stort sett varje dag i veckan, och har krupit isäng redan vid nio-halv tio. Inte så vidare kul. Ikväll har telefonhataren nr. 1, aka Linn Slickepinn, spenderat flera timmar med mobilen klistrad vid örat. Ett stycke pappa, ett stycke mamma och två stycken syster har jag hunnit med. Och det var bra, för jag behövde ventilera lite. Kanske lättare att få ordning på sina egna tankar när man har hört andras?

Annars kan jag rapportera att det igår var exakt en månad sedan vi flyttade till Göteborg. Det känns längre. Och det menar jag inte på något negativt sätt! Det känns naturligt att bo här, bara. Idag har jag förutom mitt vanliga jobb hunnit med en utbildning inför mitt framtida extraknäck. Det blir nog bra!

Bloggar förresten från mobilen nu eftersom det har gått en propp här hemma = ingen ström i vardagsrummet = död dator. Vi kan inte komma på var vi har propparna heller så det blir nog till att köpa nya imorgon. Tror även C var där och mixtrade tidigare och ställde till det ännu mer, för nu har vi ingen fungerande lampa inne på toan heller... Att kissa är som ett helt äventyr!

Nu när jag ändå är så pass oorganiserad som jag är så kan jag passa på att ta upp ett par godbitar från helgen som var som jag glömt nämna tidigare:

Godbit 1) Melvin och jag lekte med bilar när jag kom på den briljanta idén att vi ju kunde ha en bilbana på min rygg. Melvin var med på noterna och jag hann njuta av säkert 30 sekunder av gratis massage innan pajken fick syn på min tatuering. "Måla dä", sa han. Jag frågade om han tyckte det var fint. "Tvätta bott", sa han då. Jag tolkar det som ett ja. ;)

Godbit 2) Min mor uppmärksammade denna (inte helt politiskt korrekta) formulering i en barnbok daterad 2011:


Godbit 3) Cameron gjorde sushi till middag idag. Min variant innehöll förstås 0 fisk och desto mer grillad kyckling. Men det var inte så gott ändå... All heder till C såklart för att han ansträngde sig, men sushi kommer nog aldrig att vara min grej riktigt! Imorgon är det jag som fixar indiskt istället.


Godbit 4) Kirimiris sover sött. Som jag också ska göra nu! Sieben, acht, gute Nacht!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar