söndag 23 september 2012

Ont i magen

Aaah, jag gjorde just något lite småfegt, som krävde allt mitt mod. Som jag är glad att ha gjort men som jag på ett sätt redan ångrar... Kan inte berätta vad jag har "ställt till med" än, men jag ska tala om det sen när jag vet hur det utvecklar sig. För tillfället kan ni ju hålla alla tummar och tår för att jag ska komma så lindrigt undan som möjligt. ;) Det borde inte ta lång tid innan jag får någon slags reaktion i alla fall. Fast det är ju reaktionen som får mig att känna ångest... vad har jag gjort?! Aaaahh...

Nåväl, bäst att försöka tänka på annat. Helgen har varit lugn och har spenderats mestadels hemma. I fredags var det myskväll med C som gällde, och igår kom Vanessa hit och vi spelade lite spel. Och drack rödvin, vilket är något jag gör väldigt sällan. Vet inte om jag tål det riktigt, för jag vaknade på natten och mådde lite halvilla..? Kan tillägga att jag inte drack mer än två glas kanske, så ni inte får några idéer. :p

Idag har jag läst ut kurslitteraturbok #2. Den var faktiskt riktigt intressant, den handlade om olika kulturer i skolan och hur man som vuxen ibland omedvetet förstärker vissa normer gällande etnicitet och genus, till exempel. Och andra boken jag läste handlade ju om språkinlärning, vilket jag såklart tycker är jätteintressant. Så jag måste säga att kursen hittills har varit riktigt givande. Nästa helg är det dags att åka norröver igen, denna gång ända till lilla Malå till att börja med. Dop och umgänge med familj och vänner står på schemat (dock inte med mamma och pappa, då de tydligen tycker att utlandet är mer lockande än mys med Linn? :p) och sedan blir det två dagar med studier i Umeå.

Nä, nu ska jag rätta läxförhören från i fredags, planera lektioner inför tisdagen och betygsätta lite inlämningsuppgifter så att jag kan vara ledig imorgon. Tack och hej.

1 kommentar:

  1. Kära nån, nu blir man ju riktigt orolig! Jag håller tummarna i alla fall, och så får du nog allt ta och berätta sen vad det är... :)

    SvaraRadera