söndag 16 september 2012

Flitens lampa lyser

Idag har jag fikat med en gammal kompis som jag lärde känna första året på gymnasiet men knappt har träffat sedan dess. Men vi verkar i det närmaste leva parallella liv... på många punkter i alla fall. Supertrevligt var det. :) Och sen har jag varit jätteduktig också. Började dagen med kurslitteratur (läser en bok om språkinlärning, vilket jag ju faktiskt tycker är riktigt intressant) och nu ikväll har jag spenderat ett par timmar med att rätta diverse uppgifter jag fått in av mina elever under veckans gång. Kanske inte det roligaste att göra en söndagkväll, men en del av dem var faktiskt riktigt underhållande...


...eller vad sägs om detta?

Har för övrigt jobbat drygt 9 timmar övertid i veckan. Hoppas verkligen att jag kommer få möjlighet att ta ut dem i flex någon gång framöver. Blir förresten till att jobba någon timme imorgon också för att förbereda tisdagens lektioner. Och så måste jag ju förbereda mig för mitt första läxhjälpsuppdrag som börjar imorgon kl 17! Sehr spannend.

Kärlek. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar