söndag 2 september 2012

Tack för hjärtinfarkten, SAS

...Precis vad jag behövde för att riktigt vakna till imorse! Var på flygplatsen i god tid och hade dessutom redan checkat in via mobilen, men man måste ju ändå skriva ut boardingkort. Och så visade det sig att det i Umeå endast gick att uppbåda en fungerande incheckningsmaskin! Stod i kö i en evighet och sedan i en evighet till för att få checka in min ryggsäck (eftersom min packning visst växt lite sedan jag åkte hemifrån... Cs kvarglömda grejer och lite H&M-/second hand-fynd, bland annat) och så började de i högtalarna prata om att det var dags att boarda. en kvart senare hade kön knappt rört sig, men då kom sista startutropet. "Aaraghadaadjhf!", sa jag, och bestämde mig för att släpa med all packning som handbagage för att förhoppningsvis bli ombordsläppt ändå. Hade hjärtklappning hela tiden jag stod i den sega security-kön. Helt i onödan, visade det sig, då planet snällt väntade in alla passagerare (var typ hälften som var kvar inne på terminalen) när de väl hade kommit på den briljanta idén att faktiskt kommunicera med personalen inomhus och höra efter varför så många dröjde så länge.

Men sen fick jag frukost på planet och då var allt förlåtet. Har haft en jättebra långhelg i norr med mycket mys med familjen (fick även se min nyaste lille kusin för första gången) och inspirerande studier. Jag vill plugga mer känner jag. Har mailat studievägledare i både Umeå och här i Göteborg för att ta reda på vilka möjligheter som finns. Jag hoppas de svarar redan imorgon, i så fall ska jag berätta lite mer.

På schemat för morgondagen står främst att förbereda mig både mentalt och planeringsmässigt inför tisdagens lektioner, sen måste jag leta kurslitteratur också och förhoppningsvis fyna en skrivare på myrorna eller nåt för det är riktigt frustrerande att vara utan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar