fredag 7 september 2012

Helg, helg, hemskt mycket helg

Fast hemskt med helg är det ju knappast! Känns tvärtom alldeles fantastiskt. Hade iofs en delvis ganska bra dag idag på jobbet. Fick höra av mina nior att jag har snygga byxor (hade på mig mina håligaste pull and bear-jeans) och är en bra lärare. Vet inte vilket jag ska vara gladast över? ;) Däremot var andra lektioner fortsatt mindre kul... Idag jobbade jag förresten min första fredag, vilket innebar att jag hade min första riktiga sovmorgon. Nu hade jag egentligen tänkt utnyttja tiden på morgonen till en promenad, men jag lyckades inte riktigt vakna när jag hade tänkt mig tydligen. En kortare sväng blev det i alla fall, för det var riktigt fint väder. Men det känns i luften att det börjar vara höst!

Efter jåbet skulle jag ju fixa indisk kyckling till middag var det tänkt, men så blev det inte då C absolut ville in till stan och kolla om det gick att få tag på Guild Wars II någonstans. Det gjorde det inte, men när vi ändå åkt in så passade vi på att äta också eftersom magarna kurrade. Pizza Hut fick stå för middagen alltså. Och nu sitter pensionärsparet Derrick här hemma i soffan med en fet påse med godis framför oss. Vi har tvättid ikväll (bekväm ursäkt för att slippa gå ut) och eftersom det är så rackarns svårt att få tag på en vettig film att se så kan det väl tänkas bli ett och annat avsnitt av Suits. Det känns som en fin plan, tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar