tisdag 18 september 2012

Use your words

Jag gjorde just ett nattligt (ok, det är kväll... men jag ska lägga mig tidigt så för mig är det i stort sett natt) besök på Willys för att, ve och fasa, jag upptäckte att det var slut fil. En frukost utan fil, det är som ett liv utan kärlek. Eller nåt. I alla fall så råkade det visst slinka med lite kakor också. När jag kom hem med dem sa C "tisdagsgodis". Så han har verkligen lärt sig de viktigaste orden i det svenska språket. ;)

Annars kan jag ju berätta att mitt första läxhjälpsuppdrag gick fint, bara fint. Fantastiskt skönt jobb att vara privatlärare på det där viset, speciellt när man har turen att hamna hos en elev som faktiskt vill något själv. De flesta elever jag stöter på vill iofs mycket, men det är sällan det är relaterat till skolarbete... Men veckans längsta arbetsdag är i alla fall avklarad. Imorgon slutar jag tidigt på jobb nummer ett och ska sedan träffa min andra läxhjälpselev för första gången. Håller tummarna för att det blir lika angenämnt! Och sen ska jag komma hem och bli bortskämd. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar