onsdag 30 januari 2013

Akademikern #1


Jag har så smått kommit igång med arbetet med c-uppsatsen idag. Läste igenom lite tidigare forskning och så, och gjorde ett dokument med alla rubriker. Än så länge står det inte så mycket under de flesta av dem... men det kommer, det kommer. Min tripp till biblioteket i jakt på kurslitteratur var 1/3 framgångsrik, för en bok fick jag tag på. Riktigt high tech var det också, och praktiskt om man är folkskygg. Man kunde nämligen låna böcker alldeles själv i en maskin, utan att prata med en enda människa. Sen att jag var lite efter och var tvungen att fråga en människa riktigt hur man skulle göra, det är en annan historia. ;) Men i övrigt var biblioteket helt klart underlägset det i Malå. Eller vad sägs om att man inte kan fjärrlåna böcker om de redan finns i Göteborgsregionen, även om alla existerande exemplar är utlånade och det står 12 pers i kö?! Eftersom jag inte har tid att vänta på att mina böcker skulle bli lediga så har jag nu, genom min moder, beställt dem hemifrån Västerbotten istället. Alltså är mitt uppsatsskrivande en aning begränsat medan jag väntar på att de ska hitta ända fram till Götet. Det är spännande saker det handlar om, som hur man gör en enkät på ett vetenskapligt sätt tex.

Är lite insöad på skolarbete just nu, bara för att jag faktiskt har pluggat... hehe. Är lite latare i vanliga fall. Men jag har jobbat idag också, och... inte gjort så mycket mer alls. Ok, jag är officiellt jättetråkig. Ska försöka skärpa mig. :p

1 kommentar:

  1. Helt rätt, man ska använda sina mödrar och deras tillgång till flera bibliotek, det gör jag rätt ofta! Mycket praktiskt :)

    SvaraRadera