torsdag 31 januari 2013

RUT-avdrag eller magRUTor

När jag blir stor (aka när jag blir rik), då ska jag helt klart unna mig att anställa en städtant (eller -farbror, här diskrimineras inte!). För jungfru som jag är så är jag egentligen ganska pedantiskt lagd. Jag tycker mycket om ordning och reda och damm gör mig allergisk - oftast inte bokstavligen, men dock mentalt. Problemet är att min uppskattning av renlighet kombineras med ett brinnande hat för allt vad städning heter. Dammsugning är kanske det värsta jag vet. Bortsett från dammtorkning, det är ännu värre. Idag har jag ägnat mig åt båda, och dessutom har jag städat toan, skurat, och torkat av skåpluckor och andra prylar i köket. Inte kul, men väldigt skönt att det är gjort! Jag fick passa på att njuta under de ca 15 minuter som det faktiskt höll sig rent... Gaaaah.

När städningen var klar mötte jag upp C som kom direkt från skolan och vi handlade lite inför morgondagens middag, då vi får besök av grannarna. Tror det kommer bli väldans gott faktiskt, och den här gången ska jag komma ihåg att dokumentera också. I alla fall så kunde vi inte riktigt hålla oss utan passade på att utnyttja det faktum att vi hade osedvanligt många goda ingredienser hemma... Kvällsfika:


Ok, det ser mest ut som en smält hög av smältighet. Men det är choklad- och vaniljglass med banan, valnötter, kokos, chocolate chips och hemmagjord chokladsås. Because I'm worth it. ;) On a related note så ska jag gå och lägga mig nu. Imorgon blir det upp kl 8 som vanligt, men inte för att plugga utan för att springa lite... eller förhoppningsvis mycket. Jag har försökt vänta ut skavsåren jag har fått av mina nya vinterskor. Vet inte riktigt om jag har väntat tillräckligt länge, men nu får det faktiskt vara nog!

1 kommentar:

  1. Det är intressant det här med att ju större man blir, desto mer menar man "när jag blir rik" när man säger "när jag blir stor" :) Undrar om man när man var liten automatiskt tänkte att man skulle bli rik när man blev stor?

    SvaraRadera