lördag 5 januari 2013

Fuuuuuu...

Men murkla. Jag fick reda på idag att jag aldrig fått välkomstbrevet till c-uppstatskursen jag ska läsa i vår, troligtvis eftersom jag egentligen inte borde läsa den förrän till hösten. Hur som helst så hittade jag det på hemsidan idag och blev därigenom informerad om att jag redan nu, innan kursen ens har börjat, ligger efter! Gaaah. Tydligen var det meningen att jag skulle skicka in ett dokument med tema, syfte, blablabla osv etc, redan i december. Och jag som inte har någon aning om vad jag vill skriva om. :/ Eller, vill var väl ett starkt ord. Kan tänka mig att skriva om, menar jag. Förslag, någon? Har i alla fall idag gjort bort att göra powerpoint-presentationen till kursen som slutar nu i januari. Återstår att se om resterande medlemmar av min grupp är nöjda med min prestation.


Kira är en konstig katt. Idag har Cameron satt fast en tejpbit på hennes fot, lagt ett chips på hennes huvud och kastat en kudde på henne när hon låg och sov i en låda. Och gissa vem hon ligger och gosar med nu..? Hon är självdestruktiv, kattstackarn. På tal om att sova i en låda förresten så har både jag och C fått paket nu senaste dagarna. Mitt innehöll min fotokalender och mina fotomuggar (vem vill inte dricka kaffe ur en mugg med sig själv - eller mig - på?) och Cs innehöll hans sprillans nya xbox.

Hrmrmrmaraarhga. Jag har lite dåligt skrivflyt idag. Troligtvis för att det var så länge sedan jag bloggade sist. Det har hänt en massa småsaker som känns för oväsentliga för att skriva när de är så många men samtidigt är det ju i stort sett bara en massa små oväsentliga saker efter varann som händer i livet...

Nä, jag ger mig för ikväll. Nu ska jag ägna mig åt att googla språkinlärningsforskning för inspriration tills jag kroknar. Sedan blir det Desperate Housewives och sockstickning. Hojhoj, vilken lördagkväll. ;) (Men jag är så "dyngenvill" nu när jag är ledig hela tiden att det skulle kunna vara vilken dag som helst as far as I'm concerned.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar