söndag 6 januari 2013

Slut slut slut

Idag har jag städat bort julen. Det kändes ganska bra, bortsett från att jag saknar stjärnan och ljusstaken redan. En vanlig liten fönsterlampa är inte riktigt samma grej... Jag måste nog investera i lite mer mysbelysning till mitt hem.

Utöver o-pyntandet så har jag varit en sväng in till stan och träffat Vanessa för första gången på alldeles för länge! Fyndade lite på Cubus med mitt presentkort och sen gick vi och åt "thaibuffé"... som dock var kinesisk buffé. Skäms på VP för hennes okunnighet, för kinamat är inte tillnärmelsevis lika tilltalande som thaimat om man frågar mig. Och det bör man!

Sen har jag lekt sömmerska en stund också och lagat hål i diverse plagg, samt fixat lite med min egenhändigt komponerade longline-bh. Den som jag såg på Hart of Dixie alltså, som jag inte hittade att köpa någonstans. Resultatet blev inte riktigt samma som i serien, men ändå ganska tillfredställande. Försökte fota den men den gjorde sig inte riktigt på bild. Får se om det funkar bättre på dagtid någongång när ljuset är lite mer... ljust.

Imorgon börjar jag jobba igen förresten. Whoop, whoop. Det känns faktiskt helt ok, har tröttnat en aning på det lediga livet utan struktur. På något underligt vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar