tisdag 1 januari 2013

Det är dagarna som går som är livet

Eftersom gårdagen markerade slutet på år 2012 tog jag mig tid att skumma igenom inläggen från de senaste 12 månaderna för att fräscha upp minnet lite om vad jag egentligen hållit på med. Inte mycket, visade det sig. Haha. Funderade även på att göra en sån där klassisk nyårsgrej där man svarar på frågor om året som gått, men jag insåg att till och med jag själv var ganska ointresserad av mina svar. Den enda frågan som egentligen roade mig var, inte helt otippat, "Vilka länder besökte du?". Jag förutsätter att även ni finner det olidligt spännande, så here goes: Thailand, USA, Frankrike, Monaco (och eventuellt Finland beroende på hur Åland egentligen klassas..?).

2012 var i alla fall ett trevligt år med en del stora förändringar i livet. Vi lämnade lilla Malå för storstaden, C började plugga, jag fortsatte plugga, fick ett jobb som jag otrivdes med och sade upp mig ifrån, fick ett nytt jobb som var betydligt trevligare... Vi blev äldre och visare och snyggare. Jag har minsann mina förhoppningar för 2013 också, en del klarare än andra. Oh well, que será será, den som lever får se. Eller, för att citera en vän; "he lös se".

Vi firade in det nya året i lugn och ro med trerätters och spelkväll hos grannarna. Tyvärr kom jag inte att tänka på att jag borde ha dokumenterat maten förrän lagom till efterrätten, och då kändes det inte riktigt värt det. Men jag kan intyga att det var väldigt gott i alla fall. Det regnade ute hela kvällen så vi tittade på fyrverkerierna genom fönstret vid 12-slaget, och sedan fortsatte vi spela spel - både traditionella sällskapsspel och Wii - till ungefär 2 på morgonen då min inneboende pensionär satte sig på tvären och det var dags för mig att tacka för mig och gå hem och sova. En trevlig kväll var det i alla fall. :)

1/1 2013 bjöd på fyra härliga plusgrader och sol, och jag älskar ljuset i den här bilden.

...Och i den här, den sista jag tog innan vi åkte tillbaka söderöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar