måndag 28 januari 2013

Rutiner

Jag har bestämt mig för att få lite struktur på mitt liv och ta mig upp tidigare på morgonen. På vardagar står min väckare numera på 08.00, vilket kanske inte är så imponerande för småbarnsföräldrar/människor med vanliga jobb/pensionärer med sömnproblem. Men för mig, som inte passar in i någon av ovan nämnda kategorier, kan jag lova att det känns onödigt tidigt! ;) Tanken med att stiga upp åtta är då att jag ska ha mer tid på mig att plugga innan jag börjar jobba, för på kvällarna när jag kommer hem vet jag att jag har absolut noll ork och disciplin. Om min taktik kommer att funka återstår att se, för det finns ju alltid roligare saker man kan göra. Blogga t.ex. Hehe. Men idag är planen dels att skicka in första uppgiften i forumet, och dels att besöka biblioteket och försöka få tag på så mycket (gratis) kurslitteratur som möjligt. Wish me luck!

1 kommentar: