torsdag 17 januari 2013

Chess

Jag och C kom precis hem från GöteborgsOperan efter att ha tittat på Chess. Jag hade gett mamma och pappa biljetter dit i julklapp, men eftersom de inte är här så gick vi istället. Eftersom det var på svenska hängde C inte med så värst bra och började ganska snabbt pilla på mobilen... och jag måste erkänna att även jag hade svårt att följa handlingen i början då allt var ganska skumt och over the top. Men det tog sig, och mot slutet gick det riktigt bra att fatta handlingen. Musikaliskt var det fantastiskt hela tiden. Vilka sångare alltså! Och en del av musiken kände jag igen sedan tidigare också så det blev extra bra. Slutet på första akten (Anthem) och början på andra (Vem ser ett barn) kan sammanfattas med ett ord - gåshud!




2 kommentarer:

  1. Jag unnar er glädjen av att ha fått denna musikaliska upplevelse, men nog skulle det ha varit roligt... Vi får väl gå på något liknande när jag kommer ner!? Kram mamma

    SvaraRadera