onsdag 16 januari 2013

Change of plans

Heeeeeeh. Sjukdom ställer till det i mitt liv. Dock inte min egen sjukdom utan andras. Blev bara hälften så mycket jobb som planerat idag då ett av mina tillfällen ställdes in på grund av sjuka elever. Och sen så har mamma och pappa, som egentligen skulle komma hit idag och stanna över helgen, bokat av sin resa för att mamsen är krasslig. Hoppas de kan komma någon annan gång snart istället.

Meeen jag har iaf jobbat lite idag och sen tagit det ganska lugnt. Var iväg och hämtade ut ett efterlängtat paket innehållande mitt nya laptopbatteri, yaaay. Direktimport från Kina. Det kanske inte är lika bra som ett originalbatteri men det kostade typ en femtedel så mycket så det kan jag leva med. Och så har jag gjort pannkaka. Och jag var redan på gång med smeten när jag insåg att vi hade helt och hållet slut på vetemjöl. Orkade verkligen inte gå tillbaka till affären så det blev en nödlösning med kornmjöl istället. Funkade riktigt bra det med faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Kornmjöl i pannkaka kan det verkligen vara gott, du har kanske uppfunnit en ny maträtt.Vi har -25 nu på morgonen(torsdag).
    Kram pappa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det blev över förväntan faktiskt! Fast jag var inte först, googlade för att se om det var någon annan som testat innan och det var det. Vi har -3 typ, yay för oss. Kram

      Radera