fredag 18 januari 2013

Skryt-Maja

Hör nu på go-vänner så ska jag för er berätta... hur himla bra jag är. Eller har varit idag i alla fall. Ok, jag har inte städat. Det ska jag villigt erkänna. MEN, jag har gjort alla förberedelser kunnat inför träffen i Umeå ons-fre nästa vecka. Nu var det ju faktiskt inte så jobbigt som jag hade trott, men sådana där saker blir lätt blown out of proportion när man skjuter dem framför sig allt för länge. :p Det tog några timmar i alla fall, och än är det inte riktigt klart. Men jag måste vänta på svar från mina gruppmedlemmar innan jag kan fixa det sista. För övrigt så var plugget inte den enda punkten jag prickade av på den jobbiga listan, utan jag tog mig minsann en 6 km promenad också! Det är lite kyligt ute, men det var mest uppfriskande.

Sedan kom jag hem och överträffade mig själv kulinariskt, genom att laga till riktigt saftiga och goda köttfärsbiffar. Och till det gräddsås och ungsrostade rotsaker. Det kan ha slunkit ner en del vitlök i maten, så alla ni som befinner er på behörigt avstånd från mig och C imorgon kan skatta er lyckliga. ;)

Mmmums. Filibabba.

Men som om inte detta vore nog så har jag även spenderat kvällen med att skicka in x antal jobbansökningar till alla möjliga skumma jobb. Eller vad sägs om laser-fettsugare? Eller nallebyggare? Det fanns några konventionella cafébidträdes- och receptionistannonser också. Men kom igen, visst är det roligare att presentera sig som gosedjursskapare än barista? :p Återstår ju dock att se om någon faller för mitt fantastiskt charmiga personliga brev, hehe.

1 kommentar: