måndag 12 augusti 2013

Dag número uno

Riktigt bra första dag på jobbet må jag säga! Men jag är gode slutkörd nu. Åkte hemifrån 07.16, bara för att senare inse att jag inte alls behövde börja 8 utan 9 hade räckt gott och väl. Det började alltså lite snopet med att jag fick sitta och vänta på att rektorn skulle dyka upp och kunde förse mig med arbetsplats, nycklar, dator och annat smått och gott. ;) Men det visade sig också att det finns en finfin kaffemaskin i personalrummet, så det gick ganska bra att vänta ändå. Kollegorna verkar trevliga, mitt schema är bra, villkoren är bra... Hoppas eleverna håller måttet sen också, hehe. Imorgon ska jag även ta igen den extra timmen jag jobbade idag, så förutom att jag inte börjar förrän 9 tänker jag gå redan kl 15. Skönt! För som sagt har jag ju även läxhjälpsjobb efter skoljobbet. Idag var jag hemma nästan exakt 12 timmar efter att jag först gått ut genom dörren. Från att ha varit helledig i en evighet... förstår ni att jag är mör nu?

Imorgon hoppas jag få en massa gjort i planeringsväg, då det äntligen blev ordning på min jobbdator precis lagom till att jag skulle gå hem idag. Inte lätt att göra något vettigt utan dator, även om jag gjorde mitt bästa att få lite struktur på livet the old fashioned way, med penna och papper!

Nä, nu orkar jag inte längre. Måste. Sova. Genast.

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar