lördag 17 augusti 2013

Durrës

Skrev detta tidigare imorse:

Klockan är sju på morgonen och endast Linn är vaken. Eve snarkar fridfullt, och eftersom jag är en vän av det ädlare slaget försöker jag hålla mig till tystlåtna aktiviteter. Så som mobilbloggning! Vi befinner oss i Durrës, vid kusten i Albanien. Såhär i början av resan har vi splurge:at lite på boende, och vi har faktiskt både pool och hav att tillgå alldeles inpå knuten. Riktigt trevligt är det! Det är drygt 30 grader varmt här så vi har mest levt sol-och-badliv än så länge.

Intrycket från Albanien so far är att det är fattigt men fullt med trevliga människor. Dels de hjälpsamma som jobbar här på hotellet, och dels de fantastiska som Eve satt bredvid på flyget och som erbjöd oss skjuts från flygplatsen och ända fram till hotellet... Maten är också väldigt bra. Mycket kött och grönsaker, oftast dränkt i olivolja och serverat med getost. Perfekt för mig!

Marlene och Emelie anländer senare i eftermiddag, så vi ska checka ut om någon timme och bege oss till Tirana för att möta dem. Vet inte när jag kommer ha internet nästa gång, men nu vet ni att jag har överlevt än så länge iaf. ;) Nu har Eve slagit upp sina blå också, så nu ska vi gå ner och simma en sväng innan frukostbuffén.

1 kommentar:

  1. Haha. Du är minsann en ädel vän du. Tack för att jag fick sova. :) <3 (maratonläser din blogg nu som du kommer märka...hehe...snark) /Eve

    SvaraRadera