tisdag 13 augusti 2013

Firrefirreus

Idag var det panerad fisk till lunch. Inte bra. Alternativet var vegetariska biffar... också de panerade. Inte bra en gång till. För min del fick det bli sallad och remouladsås, vilket inte precis var tillräckligt för att stå sig på ända till kl 18.30... men det som inte dödar det härdar som bekant, och som tur var fanns det ju gott om godsaker hemma att mumsa på såhär på kvällskvisten. Och för att fortsatt se saker från den ljusa sidan så kan det ju knappast vara fisk igen nu imorgon.

Nämensåatte... har inte gjort något annat än jobba idag. Effektivt, faktiskt. Yay me. Imorgon kommer de andra lärarna, och det blir ju spännande. Sen skjuter vi förhoppningsvis upp läxhjälpen till i september någon gång, så har jag tur får jag åka direkt hem kl 16. Vore fint att hinna vara hemma en stund innan jag måste sova. Har beställt taxi in till stan på torsdagmorgon, kl 03.50... ugh. Nu ska jag kolla om min tvätt är torr, sen justera min packning lite. Vet inte hur jag tänkte när jag valde shorts som reskläder? Fast det var väl iofs när det fortfarande var sommar här... I Albanien är det tydligen ca 35 grader för tillfället, men som tur är går det ju bra att ta fram shortsen igen när jag kommer dit.

4 kommentarer:

  1. Äter du skollunch? Eller det kanske inte är någon skollunch än innan eleverna kommit? För jag gissar att fisken inte var ditt eget val... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har alldeles rätt förstås, jag skulle aldrig ha valt fisk frivilligt. Bristen på elever till trots har vi fått skollunch (tillsammans med fritidsbarnen). Även om just fisken inte föll mig i smaken är det generellt bra mat!

      Radera
    2. Så praktiskt! Du får läsa matsedeln noga då så du kan ladda med matlåda när det vankas fisk :)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera