torsdag 15 augusti 2013

On the go

Sitter vid gate 18E och väntar på att klockanslaget ogudaktigt tidigt ska infalla. Till skillnad från klockslagen extremt ogudaktigt tidigt, som ännu råder. Har varit vaken sedan 03.29 och har hunnit med taxi, flygbuss, incheckning och väntan. Vaknade av mig själv en minut före väckaren, för att jag drömde att jag och C hade åkt hem till Malå över jul och hade glömt lämna katterna på kattpensionatet. Inte hade vi kommit ihåg att ge någon nyckel till grannarna heller, eller ens fyllt på kattmatskålen innan vi åkte... Vaknade med panik och kände mig som en extremt dålig människa i ca en halv minut innan jag fattade att det var en dröm.

Tröttheten åsido så känns det kul och spännande att det äntligen är resdags! Jag har inte hunnit fundera så mycket på tågluffen i och med att det varit en sådan intensiv start på nya jobbet, men nu slår jag på vacation mode! (Det var förresten trevligt även igår, att träffa alla nya kollegor och så.) Om en liten stund bör mitt plan mot München börja boarda, och sedan bär det av vidare mot Tirana i Albanien. Om jag har möjlighet har jag för avsikt att mobilblogga lite kort från diverse anhalter på resan. Auf Wiedersehen (-hören?)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar