söndag 11 augusti 2013

Snipp, snapp, snut

...så var sommarlovet slut. Imorgon börjar jag mitt nya jobb! Och det känns ganska lugnt faktiskt. Inga elever än, och knappt några andra heller för den delen. Övriga lärare börjar först på onsdag. Själv jobbar jag ju bara tre dagar innan jag drar iväg på välförtjänt semester (höhö), så jag börjar lite före de andra och försöker vara extra effektiv. Jag bör i alla fall ha sällskap av rektorn och administrativ personal, så helt ensam på bygget blir jag inte. Det som känns jobbigast med att börja är att faktiskt ha något "måste". Det var längesen sist nu, för även japanskan var ganska... avslappnad. Framför allt känns det drygt att jag även har 2 h med läxhjälp per dag under måndag-onsdag, så jag kommer vara borta hemifrån från 7 till 19 i stort sett.

De senaste dagarna har inte varit så spektakulära och jag har egentligen inget att rapportera. Regn, provpackning inför resan, helgmat, filmmys med Cameron, promenader när det har varit uppehåll... bland annat en sväng till till parken, där jag fotade lite naturfynd:

Näckrossjön (Slätta damm) från en annan vinkel.

Björnbär! Camerons favoritbär. Men som synes var de inte riktigt mogna ännu.

Ännu en näckros.

Det finns massvis med körsbärsträd, med massvis med körsbär. Men retfullt nog är de flesta alldeles för högt upp för att kunna plockas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar