fredag 9 augusti 2013

Fixar och donar

Idag är jag lite trött i ögat. Har så sakta börjat ställa om mig och vända på dygnet igen för att inte bli allt för chockad när väckaren ringer på måndag morgon. Vilken tid det kommer att ske vet jag inte riktigt än, för jag har inte orkat kolla upp hur lång restid jag behöver och dylikt. Dessutom tänker jag att det man inte vet det mår man inte dåligt av. ;) Imorse hade jag, eller rättare sagt Cameron, även ett annat ärende. Vi har nämligen varit iväg och träffat en kvinna som är ansvarig för SFIn här, för att få veta Cs schema och andra detaljer. Det gick finemang, han får börja i D-gruppen och kör igång nästa vecka.

I förrgår var vi även förbi AF och skrev in honom där igen. De kändes ungefär lika hjälpsamma som vanligt (dvs inte alls), men han fick i alla fall hoppa in där han hoppat av, och hamnade i arbetsgarantin eller vad det nu heter. Inte för att jag har någon större tilltro till det programmet, men det innebär iaf 1) att han får ersättning och 2) han har rätt till jobbcoach, praktik och utbildningar om han är intresserad av det. Så nu får vi se vad det blir framöver.

Egentligen går jag mest och dräller nu och försöker njuta av mina lediga dagar. Men vädret har varit sådär nu ett tag... så jag försöker beta av lite nyttiga och nödvändiga grejer också. Igår blev det i form av ett besök på ett kattpensionat, där jag funderar på att inackordera Kira och Disa i jul. Pensionatet såg fint ut med gott om plats för missarna, och tanten som ägde det var precis vad jag hade väntat mig... aningen excentrisk, men supergullig mot katterna. Och det är ju det viktigaste! Anledningen till att jag börjar kolla redan nu är att platserna brukar bli uppbokade rätt snabbt. I år tänker vi oss att spendera julen i USA och då blir vi ju borta en längre period. Jag är lite besviken just nu eftersom jag igår upptäckte att resan jag redan hade spanat in till oss var ett annat datum än min förvirrade hjärna hade tolkat det som... morr. Jag får leta vidare, helt enkelt, men det kändes surt när den jag redan hade hittat var så perfekt. Ja, bortsett från att den var i januari, alltså. :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar