onsdag 11 december 2013

Det lackar


Jag har lite halvt sökt ett översättningsjobb som det faktiskt verkar som att jag kan få. Det är som frilansare, och det krävs godkänt resultat på antagningsprov och en del utbildning innan det kan komma igång. Men spännande i alla fall!

Annars håller det mesta på att trappas ner nu inför julen. På jobbet återstår bara fredag = Lucia, så jag behöver inte göra så mycket mer än gå dit och lyssna på skön(?)sång. Ja, och sen sista veckan, men då brukar det sällan bli speciellt mycket gjort. Projekt, städning, avslutning... På universitetet har jag tre föreläsningar kvar, fördelade på två dagar, och av läxhjälpen återstår två tillfällen innan jullov. Korta nedräkningar, alltså! Inte mig emot. Jag har börjat nöta spellistan "Linns jul" på Spotify. Använder endast Spotify till just julmusiken faktiskt. Så. Redo. För. Lov! Längtar till USA gör jag också, det börjar vara bra länge sedan sist.

Nu ska jag gå och läsa lite artiklar inför morgondagen. Ska upp med tuppen dessutom för att hinna duscha och sedan promenera till skolan. C ska låna mitt busskort, nämligen, eftersom han har tid hos läkaren i Mölndal för återbesök och röntgen av foten. Förhoppningsvis fungerar maskinen som den ska den här gången, så att han får klara besked.
Stilstudie av Kiras sovställning: tisdag.
 
Stilstudie av Kiras sovställning: onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar