onsdag 25 december 2013

On the first day of Christmas...

Mitt eminenta promenadsällskap Mollie.

Jetlaggen gjorde sig påmind igår genom att vi båda vaknade kl 6 och omöjligt kunde somna om. Förargligt! Men det hade sina fördelar också. Jag inledde t.ex. min julafton med en frostig men solig morgonpromenad tillsammans med hunden Mollie. Senare under dagen var det dags för jullunch nummer ett hemma hos Cs faster Penny. Självklart var det en massa släktingar från pappans sida på plats. Vi åt en massa, bjöd på lite glögg, umgicks och öppnade några klappar. Jag fick pengar, ett presentkort på en restaurang och en handkräm. På vägen hem stannade vi även till hemma hos Cs farmor och farfar och gosade lite med alla deras djur.

Efter jullunchen blev det julmiddag, denna gång med Cs mamma, lillebror och mammans nya boyfriend Jeff som vi fick träffa för första gången. Maten var högst otraditionell - mexikansk, närmare bestämt - och sjukt god såklart. Jag tvingade alla att titta på Kalle Anka med motiveringen att julafton är den riktiga julen i Sverige och att jag därför måste få hålla på mina traditioner. ;) Ännu mer paket öppnades, och den här gången innehöll mina en ny datorryggsäck och ett presentkort på bokaffären Barnes and Nobles. Inte illa!

Nu är det juldagsförmiddag och jag väntar på att C ska bli färdig så att vi kan åka iväg till ytterligare en jullunch, denna gång hos Jeffs familj. Även här hos Cs pappa ska de ha jullunch igen, så vi ska dela vår tid mellan båda och åker hit lite senare i eftermiddag för ännu mer presentöppning. Men sen är det faktiskt färdigt med julfirande tror jag! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar