fredag 20 december 2013

Falalalalalalalala

Idag var jag på julavslutning i St. Andrew's Church, eller engelska kyrkan som den också kallas. Och engelsk var den så det förslog! Till och med lukten var typiskt engelsk (gammalt, unket och fuktigt, haha). Hur som helst så var det en trevlig tillställning med en förhållandevis liten dos religion och desto mer sång och uppträdanden. Flera av eleverna som sjöng och spelade var otroligt duktiga, så det var jättekul att vara där och lyssna. Och så hör jag ju till skaran som tycker det är väldigt trevligt att få sjunga lite julsånger själv också. Minus dock för att de inte ger lika mycket julstämning när de sjungs på engelska, och för att tonarten i alla kyrkor tydligen måste vara anpassad efter kastratsångarnas register...

Efter avslutningen hade jag inga mer planer under dagen, men bestämde mig för att passa på att gå en sväng när det för en gångs skull var hyfsat regnfritt. Det blev en tur tillbaka in till stan i jakt på ett lämpligt fodral till nya datorn (kämpar emot impulsen att kalla den Lill-Mackan... det låter inte så glammigt). Shopping har varit ett återkommande tema de senaste dagarna, faktiskt, efter en lång tids torka. I förrgår var jag och Vanessa ute i nästan fyra timmar och letade något nytt och fint att ha på julafton (eller i mitt fall -dagen). Trots idogt letande gick vi båda bet. Igår däremot tog jag en snabb titt på Backaplan, och fyndade fyra tröjor och ett par strumpbyxor för totalt 400. Ah, rea, how I adore thee! Och så var juloutfitsproblemet löst!

Igår var jag annars på sjukhus mest hela dagen. Mig var det inget fel på, men jag följde med alla andra medlemmar i hushållet i egenskap av moraliskt stöd. Först var det C som skulle få någon form av injektion i foten, för att förhoppningsvis få den att sluta göra ont utan att behöva operera. Han hade tid redan kl 7, så det blev en tidig morgon. Sen fick vi vänta länge, länge innan vi fick komma in. Men det är väl lite av den svenska sjukvårdens signum? Morr. Men man ska inte klaga ändå, för ekonomiskt sett har Sverige ju ett finfint upplägg. I alla fall så kom vi hem först vid 11-tiden, med en ömmande fot (Cs förstås) och till upptäckten att dagens post innehöll ett brev från ortopeden som ändrat tid för besöket från 7 till 8... Ok, bra framförhållning där, herr ortoped. Och för övrigt så stämde ju inte den nya tiden heller.

På eftermiddagen igår var det katternas tur att få sprutor. Nu har de blivit vaccinerade två gånger och är därmed immuna mot kattpest och kattsnuva i ett år framöver. Och jag måste bara säga att veterinären vi går till är så himla trevlig! Eller alla som jobbar där, faktiskt. Jag får verkligen känslan av att de bryr sig om djuren, och de är duktiga på att komma ihåg både deras namn och detaljer om dem som man pratat om tidigare. Det är ett lite mindre och väldigt personligt ställe, och det gillar jag!

Hepp, nu ska jag lyssna lite på min ljudbok och virka en stund. Imorgon blir det till att packa och börja förbereda så smått inför resan. Jag har inte riktigt fått in i mitt huvud än att vi ska åka, men om inte annat så går det väl upp för mig när vi sitter på planet eller så... ;)

2 kommentarer:

  1. Lyssna på ljudbok och virka låter bekant. En mycket bra ledighetssysselsättning :) Hoppas resan går bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog faktiskt du som har inspirerat, och jag får tacka för det! Jag har lyssnat på 2/3 av min första ljudbok nu, och det är riktigt angenämt faktiskt. Det är helt perfekt att ha händerna fria till att göra annat samtidigt som man "läser". Kram

      Radera