söndag 8 december 2013

Recent events

Afterworken var en besvikelse. "Vi bjuder på mat och dryck" visade sig betyda "vi bjuder på ett glas dryck och en macka". Långt ifrån den buffé jag sett framför mig... och som man tydligen faktiskt fått vid tidigare tillfällen. Oh well, gratis är om inte gott så i alla fall fortfarande gratis. ;)

Desto mer lyckat blev det däremot i fredags då jag var på klassfest, denna gång hemma hos en klasskompis. Vin, spel och umgänge, och det faktum att klockan var närmare fyra när jag kröp i säng här hemma säger väl en hel del om hur trevligt det var..?

Igår var också en bra dag, för då premiärbesökte jag Liseberg tillsammans med grannarna och ett par till. Julmarknad för hela slanten blev det, och även om jag inte köpte något så var det mysigt att gå runt där och titta på alla fina ljus och grejer. Minus dock för temperaturen som var väl låg (höhö). Mina fötter var avdomnade vinterskor till trots. Det fanns visserligen trevliga små eldstäder här och där, där man kunde stanna till och värma sig. Men det kändes inte helt ok att börja slänga upp fötterna där!

Efter Lisebergsbesöket åt vi även middag ute, denna gång på Pinchos. Det är en tapasrestaurang som är lite speciell på så vis att man beställer maten genom en app man själv laddar ner. Kul koncept! Maten var god också, men jag tycker det har en tendens att bli väl dyrt när man beställer många smårätter sådär (eftersom portionerna är så små att man behöver flera för att bli mätt - och dessutom är det ju roligare att prova många olika!). Men det var en trevlig upplevelse i alla fall. När vi kom hem efter alla aktiviteter stupade jag i säng rätt fort och sov som en stock. Tur var det, för idag har jag sysslat med bedömning och betygsättning mest hela dagen. Usch, det är det värsta med lärarjobbet! Och samtidigt bjöd Göteborg på riktigt slaskväder. Fast det var väl passande iofs, när jag ändå var tvungen att sitta inne och jobba.

Värmepaus på Liseberg.
 
Fint och stämningsfullt med alla juleljus!
 
Några av alla våra tapas.
 
Morgonmys i andra advent-anda.
 
Allt arbete blir trevligare i gott sällskap!
 
Slasket har tagit över Göteborg.

2 kommentarer:

  1. Hur mätt skulle man bli på Pinchos med min fina telefon modell Ä?
    kram pappa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får sätta ditt hopp till att en snäll (och mer tekniskt uppdaterad) vän förbarmar sig över dig! Kram

      Radera