onsdag 18 december 2013

Ett äpple om dagen

Jag hade en helt idyllisk dag igår. Det började med att jag kom till jobbet och fick höra att jag hade en "julklapp" som väntade på mig. Glädjande nog visade sig julklappen vara en ersättare till min helt och hållet värdelösa jobbdator (funkade inte med projektorn, tog 700 år att starta på morgonen, frös helt vid illa valda tillfällen, krävde att jag la hela min kroppstyngd bakom varje musklick för att registrera det... osv). Och inte vilken ersättare som helst, minsann! Jag hade varit nöjd med vad som helst, bara det var något fungerande, men det är klart jag blev lite extra nöjd när jag fick mig en alldeles egen MacBook. :D Tidigare har de som jobbar heltid fått en sådan som jobbdator, men eftersom jag bara jobbar 30% har jag varit långt ner på priolistan så lite överraskad blev jag allt.

Visst är den fiiiin? :)
 
Nu har jag tagit hem den över jullovet för att förhoppningsvis hinna bekanta mig lite med den innan det blir dags att använda den i jobbsituationer. Jag har haft en Mac som jobbdator tidigare men kan knappast påstå att jag är en van användare. Men det ska det bli ändring på! Det är ju perfekt dessutom att få ta med skönheten till USA, för den är så mycket lättare och smidigare att packa ner än min egen trotjänare herr Samsung.

Men nog om detta! Det hände även andra trevligheter under gårdagen, som sagt. Efter jobbet åkte jag direkt till universitetet för slutet av en intressant föreläsning om jämställt språkbruk och efter det kursutvärdering och julavslutning. Jag och några kurskompisar gick sedan ut och åt en sen lunch tillsammans. Nu är det jullov ända till 21/1, hör och häpna! Med undantag för en inlämningsuppgift som ska in i januari, "av CSN-skäl". Efter lunchen hann jag även med årets sista läxhjälp. Nu är jag med andra ord ledig på alla fronter, bortsett från att det är en liten julavslutning för jobbet på fredag i kyrkan.

Hepp, nu är klockan visst nio! Idag kl 09.00-17.00 ska jag sysselsätta mig med ett översättningsprov för att se om jag duger till jobbet jag har sökt. ;) Ni kan ju hålla en tumme eller två!

2 kommentarer:

  1. Så härligt med lov! Hoppas du hinner stöka undan inlämningsuppgiften så det blir mycket tid till vila sen, även mentalt. Jag håller båda tummarna för översättningsprovet då och då medan jag kämpar på med min hemtenta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar. :) Det kändes som att det gick ganska bra, men man kan aldrig så noga veta!

      Radera