lördag 28 december 2013

Kors och tvärs

Oh me oh my. Här var det ett stycke trött kvinna. Vi har flängt runt halva södern de senaste två dygnen, och det börjar ta ut sin rätt! I torsdags var det meningen att jag skulle träffa min värdfamilj och äta lunch med dem. Men nu är de som de är (dvs. extremt oorganiserade) så det blev inget av. Istället hann jag och C med en sväng till the mall innan vi åkte till Ripley för att bjuda hans pappas sida av familjen på mat på Mi Pueblo, vilket var vår julklapp till dem. Efter det åkte vi direkt mot Arkansas för att göra en snabbvisit hos den andra sidan av släkten, närmare bestämt Cs mormor och morfar. Och gammelmormor, inte att förglömma! Hon är senilare än senilast, men fyller 100 i augusti så man får väl förlåta henne för det.

Ute i bushen i Arkansas händer det inte mycket, men vi hann umgås med släkten lite i alla fall och det var ju trevligt. Dock vände vi hemåt igen efter bara en natt där, eftersom vi hade planer för gårdagskvällen tillsammans med några kompisar. Det blev vin och umgänge vid en stor och härligt värmande lägereld vid Stephanie och Wooleys nya hus. Det var en massa gamla (och några nya) bekanta som samlades, så det var riktigt trevligt. Klockan var efter 5 på morgonen innan vi slumrade in (på soffan), och det blev inte fasligt många timmars sömn eftersom vi skulle vara tillbaka hos Cs pappa på lunch kl 13.

De kallade det för jullunch även denna gång, men det var mest maten som var julig. Någon klapputdelning blev det inte denna gång, men väl en omgång Dirty Santa. Desto fler klappar fick vi dock vid första jullunchen här i huset. De hade verkligen slagit på stort med presenterna i år, eftersom det är så sällan alla barnen är samlade på julen.

Nä, nu tror jag bestämt att jag ska ta mig en liten tupplur. Vi ska på bio ikväll tydligen, och ska jag hålla mig vaken genom en tre timmar lång film är det nog säkrast att jag vilar ögonen lite nu istället.

Min bästis Zoë.

Julklappar i massor! Surfplattan fick C, men även jag kommer dra nytta av den såklart.

Kände mig som en hobo när jag kom ut från the liqour store med en brun papperspåse. :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar