tisdag 24 december 2013

Framme

Efter en resa som tog 27 timmar, varav endast 3-4 tillbringades sovande, kom vi äntligen fram till Mississippi i morse (amerikansk tid). Vi var såklart ganska trötta båda två, och passade faktiskt på att ta en power nap på en sisådär 3h medan Carla och Cruz ändå var iväg på begravning. Efter det var det meningen att vi alla skulle gå ut och äta tillsammans, med Carla var jätteförkyld och hade feber så vi bestämde oss för att skjuta upp det till någon annan dag. Istället åkte jag och C till hans pappa i Saltillo. Det är alltså här vi nu befinner oss, och ikväll tar vi det tämligen lugnt. Imorgon inleds en hektisk period fullspäckad med julluncher och -middagar med diverse släktingar, så det är nog bäst vi tar igen lite sömn inatt så att vi orkar med allt umgämge. Jag har inte mycket till julstämning än, men jag ska slå in lite paket nu och se om det hjälper. Imorgon blir det nog Kalle och kanske Karl Bertil Jonsson på SVT Play dessutom. Det kan väl inte misslyckas? ;)

Eftersom jag visste att vi skulle åka iväg fjärde advent tjuvstartade jag myset redan i fredags...

På sista planet imorse upptäckte jag denna lustiga cirkelrunda regnbåge. Måste ha varit en reflektion i metallen på planet..?!

Carla och Cruz har en ny kattunge vid namn Bob. Söt som socker!

Blev hälsad välkommen till Dumas även av grannens sällskapssjuka häst.

Jag kände ett starkt behov av såväl dagsljus och frisk luft som av lite motion efter resan, så jag tog en promenad till Dumas Lake.

Det är faktiskt kallt i MS just nu, bara någon enstaka plusgrad. Men vackert!

Även kossorna ville säga hej,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar