lördag 21 december 2013

Separationsångest

Imorgon när jag stiger upp blir det till omedelbar avgång mot destination kattpensionatet. Jag är tämligen övertygad att mina flickor kommer att ha det jättebra där, och att de kommer att bli mer än lovligt bortskämda av ägaren som är en riktig kattälskare. Men... det kan inte hjälpas. Det känns lite jobbigt att lämna bort dem så länge! Tänk om de saknar mig? Tänk om de inte saknar mig? ;) Klart står det i alla fall att jag kommer att sakna dem.

I övrigt går det framåt med resebestyren. Min packning är så klar som den kan bli, bortsett från tandborste och dylika ting. Glöggflaskor och burkar med bullens pilsnerkorv är inhandlade, eftersom dessa är de varor C anser vara bäst lämpade att representera den svenska kulturen när han ska ge presenter till vänner och familj. Jag har även köpt mig ett par nya mjukisar, så nu är morgondagens outfit kirrad. Folk som flyger i jeans alltså... de är inte riktigt riktiga, om man frågar mig. I egenskap av en person som förmodligen spenderar mer tid i pyjamasbyxor än i något annat plagg så törs jag påstå att jag är något av en auktoritet inom ämnet komfort! Synd bara att just pyjamasbyxor inte är riktigt allmänt accepterade enligt klädkoden för offentliga utrymmen. Konstigt, med tanke på att de utöver bekvämlighetsfaktorn också ger otrolig sex appeal.

Jaja, läggdags it is. Imorgon blir det resa av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar