söndag 1 december 2013

All in, baby

Låt julstämningen börja! Jag satsade hårt imorse och inledde dagen med tänt adventsljus, en juldoftande kopp chai och första avsnittet av årets julkalender på SVTplay. Sen blev det pepparkakskryddad "gröt" till frunch. Jag. älskar. julen. Dock är det inte så juligt väder här nere i söder. Idag var det åtta plus och soligt. Men jag höll ändå på att dö lite på min promenad, i alla fall i öronen... skippade nämligen mössan eftersom den brukar vara för varm, men det var inte alls en bra idé med tanke på hur blåsigt det var!

Sen måste jag bara säga att det känns så skönt just nu att det närmar sig jul och jullov även från skolan. Jag har jobbat bort lite till idag och nu är jag färdig (bortsett från sista genomläsningen) med alla fyra inlämningsuppgifterna som ska in i veckan. Ljuvliga känsla! Sedan återstår bara två små uppgifter, och de torde inte vålla några större problem.

Thanksgiving igår var supertrevligt, men bilderna blev tyvärr inte speciellt lyckade. Jag tror jag skippar dem faktiskt! Efter middagen blev det i alla fall invigning av mitt Settlers of Catan som jag köpte på Gekås. Åh, vad jag älskar det spelet! Det var lika roligt som jag mindes det. Och inte blev det sämre av att jag fick vinna. :D

Nä, nu ska jag fortsätta mitt adventsmys med sockstickning, Modern Family, julmust och såsmåningom en hög med tvätt som ska vikas. Mysfaktorn kan knappast bli högre. ;)

Min start på dagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar