söndag 15 december 2013

Väntan

Jag förstår att ni alla är fulla av förväntan inför tredje delen i bildföljetången "Linns adventsmys". Det är med glädje jag kan meddela att er (vecko)långa väntan härmed är över:

Själv anser jag oförutsägbarheten vara bildseriens största styrka. ;)

Så har det ju hunnit vara Lucia också! Jag älskar Lucia och jag älskar Luciatåg, så jag var ganska förväntansfull när jag åkte till jobbet i fredags, och tänkte att det är vid sådana här tillfällen det är som bäst att vara lärare. Fast det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Visserligen var eleverna duktiga, men de hade gjort mer som en sketch och hade lagt ner mer krut på att skriva manus än att öva sånger, tror jag... så det blev aldrig det där riktigt stämningsfulla som jag hade hoppats på. Men men, efter att ha fixat lite lussebullar till frunch var jag ganska nöjd ändå. På tal om lussebullar förresten så fortsatte jag dagens adventsfirande med nedan portträtterade saffransvåfflor, serverade med egenhändigt tillverkad mandelmassa. Inte så tokigt vill jag lova!


Lunchsällskapet idag hette Eve. Hon har nämligen varit här i helgen och gästat vår stad. Dock inte vårt hem (nattetid), eftersom hon är kattallergiker. Men hon har hängt här rätt mycket ändå. Helgen har bestått av promenader, matlagning, umgänge och så hockey igår. Det var riktigt kul att gå på en match, för även om man ser tusen gånger sämre än på tv så är stämningen rätt häftig! Vi hade ståplats och hamnade mitt i SAIK-klacken. Lite trist var det att det regnade och att matchen pga detta sköts upp ganska mycket, men Skeå vann iaf så det gjorde ändå inte så mycket. :)

Tomtenissar på skidskor åkte runt med "duschskrapor" i ett fruktlöst försök att fixa isen i tid till ordinare matchstart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar