fredag 17 december 2010

Bratislava

Nu har min rastlösa själ slagit till igen och tvingat mig att boka en liten resa. När jag såg att Ryanair flyger till Bratislava för 186 kr tur och retur kunde jag inte stå emot (att det tillkommer en administrativ avgift på 110 kr/väg undanhöll de förstås till sista sekunden). Det blir en vecka där under sportlovet, alltså i början av mars. Bratislava ligger dessutom jättenära både Wien (65 km) och Budapest (250 km) så det blir nog tre länder i en smäll. Cameron var lite orolig när han fick höra att jag bestämt mig för Slovakien, för han vet att jag har en förkärlek för vandrarhem och har sett en viss skräckfilm vid namn Hostel där amerikaner blir bortrövade från ett slovakiskt vandrarhem och ritualistiskt mördade. :p Men när jag lovade att beskydda honom blev han lugn igen. ;) Nu håller vi tummarna för att så många som möjligt blir inspirerade och följer med oss på Öststatsäventyr!

3 kommentarer:

  1. Du är allt en orolig själ

    SvaraRadera
  2. Wien är ett fantastiskt trevligt ställe! Säg till om du vill ha tips innan ni åker dit :)

    SvaraRadera
  3. Det vill jag jättegärna! Fast en personlig guide vore förstås ännu bättre... ;)

    SvaraRadera