lördag 4 december 2010

Bye Bye Love

Nu har jag vinkat av Kamerun på busstationen. Han har en härlig resa framför sig, först buss till Estocolmo och så flyg vidare till Amerikatt. Klockan kommer vara nästan 6 på måndag morgon svensk tid innan han landar i Memphis. Jag kommer förstås att sakna honom, men faktiskt kändes det inte så hemskt att säga hejdå. Vad är väl en månad? Och speciellt december månad. Time flies.

Idag hade jag "bara" spanska i 8 timmar. Det var lite mer lagom. Pratade med min handledare om C-uppsatsen också, men jag vet inte om jag blev så mycket klokare av det. Fast nu har jag i alla fall fått en lista med böcker som andra elever som skrivit översättningsuppsatser har använt som källor. Men urk, när ska jag få tid att faktiskt skriva eländet? Ledighet under jullovet kan jag ju drömma om.

Imorgon ska jag dra en sväng på Strömpilen innan jag beger mig hemåt. Detta under förevändning* att julshoppa, fast troligtvis kommer jag mest handla till mig själv. Även om jag egentligen inte har råd med sådan lyx. :p Men jag skulle verkligen behöva ett par vinterskor. Och ett par nya jeans. Jag gjorde ett tappert försök att lappa de gamla favoriterna ytterligare en gång... men det finns en gräns även för mina trollkonster.

Nu ska jag lägga bort datoret och umgås med broder en stund. Sen ska det bli oooh så skönt att sova. Och att inte ha någonstans att infinna sig kl. 8 imorgon.

*Varför i hela friden finns inte ordet pretens på svenska? Jag tyckte det lät jättebra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar