måndag 13 december 2010

Ögonblickslucia

Idag hade jag det stora nöjet att få bevittna ett Luciatåg på jobbet. Det började bra med fin solosång... följt av det kortaste traditionella tåget jag någonsin sett. De kom in till tonerna av Natten går tunga fjät, stod kvar och sjöng andra versen, började oa på den tredje och gick sedan ut. Allt detta ackompanjerat av lukten av bränt hår. :p

Sen var det dags för spansk och tysk matlagning nere på HK:n. Det gick smärtfritt, och paellan blev god om än aningen menlös. Tyska maten bestod av potatissallad och korv, inte riktigt min melodi. Sen serverades det efterrätt också, Crema catalana och Mozart Kugeln. Fast från och med gårdagens svullande (fika extreme för att markera slutet på allt fikande ett tag framöver) så var jag återhållsam. Och ikväll efter träningen (sprang 6km, cyklade 5) fikade jag protein, avokadodip och apelsin istället för godispåsen som låg i kylen och ropade på mig. :p

Imorgon ska jag, Vanessa och Lovisa dra en sväng till Skellet och julshoppa för fulla muggar. Jag jobbar tyvärr, men bara på förmiddagen. I'm very excite! Har visserligen inte så fasligt många klappar kvar att köpa, men lite shopping tackar jag aldrig nej till. :)

Ps. Det är snorkallt ute, cirkus 27 minusgrader. Det för fysiskt ont att vara ute längre än 3 minuter.

1 kommentar:

  1. Shoppa är inte roligt,det går bra att vara ute om man klär sig jag promenerade som vanligt.

    SvaraRadera