torsdag 23 december 2010

Svart och vitt

Dan före julafton, och jag befinner mig enligt tradition i Näsliden på uppesittarkväll. Vi har ätit palt, klätt granen och spelat lite bingo. Julstämningen är fortfarande nowhere to be found. Mitt jullov hittills har varit alldeles jättebra och riktigt, riktigt otrevligt på samma gång. De otrevliga delarna har förstås att göra med mormor, som fortfarande är på sjukhuset och bara verkar bli sämre och sämre. Det är svårt att riktigt känna julglädjen när hon mår som hon gör. :/ Dessutom fick jag veta av min hyresvärd idag att min hyra höjts med 10%, utan någon egentlig förvarning... Det var heller ingen mysig julklapp.

Men julen ska ju vara en positiv högtid, och därför tänker jag försöka fokusera på det som varit bra. Min sista jobbardag var t.ex. jättetrevlig, då jag först fick åka snowboard (i perfekt, orörd pudersnö) och sedan avslutade terminen på julfesten som också var väldigt trevlig. Igår pluggade jag språkhistoria en stund med A-K och Johnny och sedan kom Marlene och hälsade på mig och sov över. Vi frossade i fruktsallad och såg Dr. Horrible som är lika bra varenda gång jag ser det. Idag när Marlene for hann jag med lite intervaller på gymmet (det kanske låter konstigt, men att springa är faktiskt något som bidrar till mitt goda humör!) och sedan har jag varit här i Näsliden med familjen. Nu ska jag krypa isäng med min bok La Vorágine som jag måste läsa ut och skriva en reflektion om innan nyår... Och imorgon, gentle readers, imorgon är det julafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar