söndag 26 december 2010

Idag är en annan dag

Juldagens utgång blev en trevlig historia. Förfest hos Vanessa med Cranium-spelande med Moa och Isabelle. Sedan hotellet där det var massvis med folk, varav många var kändisar från förr. Tiden bara flög, kändes det som, och när det var stängningsdags avböjde jag inbjudan till efterfest och sprang hem (bokstavligt talat, vet inte vad vi fick för oss…) i sällskap med Moa som sov över hos mig.

Imorse väckte min älskade lilla hårboll mig med ivriga jamanden, så jag släpade mig från sängen till soffan för att hålla henne sällskap. Dock kände jag genast att det inte var färdigsovet, så jag slocknade ett par timmar till. Vid 12-tiden började vi vakna till båda två, men fortsatte att ta det ganska lugnt och såg mest tv och åt pommes. :)

När Moa for kände jag att jag var tvungen att städa, för ikväll kommer Sara från Lse och hälsar på i ett par dagar. Första intrycket av lägenheten bör väl helst inte vara kaosartat… Sedan gick jag iväg till sjukan och satt med mormor en stund. Hon reagerar inte längre så mycket, rör bara lite försiktigt på sig ibland. Men det är skönt att bara få sitta hos henne en stund och hålla henne i handen. Älskade lilla mormor! Hon har alltid varit så snäll med allt och alla, aldrig sagt ett ont ord om någon. Jag var hos henne efter skolan varenda dag när jag var mindre, hon har alltid varit så snäll och omtänksam, och hade ett berg med go-fika redo. :) Jag kommer alltid att tänka på mormor med ett leende på läpparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar