fredag 24 december 2010

Förunderlig jul

Det här har varit en riktigt konstig jul. Dagen både började och slutade på sjukhuset hos mormor. På morgonen var det mest tårar, men på kvällen var mormor lite piggare och hon är ju så söt att man inte kan låta bli att le.

Emellan sjukhusbesöken var det jullunch och blixtbesök av tomten. Sedan följde tappra (och lyckade) försök av mig pappa att ställa i ordning julbordet, trots att mamma, som vanligtvis är in charge, lämnade oss och åkte tillbaka till mormor. Någon slags jul blev det ju trots allt. Vi åt, såg Karl Bertil Jonssons julafton (för första gången, det var bra!), intog osunda mängder godis och spelade lite kort. Alfons verkade nöjd med tomtens besök och sina drivor med nya leksaker. Själv fick jag mest bara nyttiga klappar, men lika glad för det var jag. Jag har en känsla av att mer tekniska och fritidsbetonade prylar kommer att importeras från Amerikatt. Och om jag tar mig iväg på mellandagsrean ska jag investera mina julklappspengar i en platt-tv, tror jag.

Nu sen jag kom hem har jag också äntligen fått prata av mig lite med min älskling, som spenderat julen i vildmarken i Arkansas. Saknar Cam en massa sådana här dagar. :/ Aftonen avslutas nu i alla fall med lite kvalitetstid med min andra gulliga sambo, nämligen lill-kisse, som tyvärr har fått vara ensam mycket idag. Så nu ger jag mig för ikväll, jag hoppas att alla har haft en god jul!


Årets julklappsskörd (hittills):

Pengar
En kalender
Handdukar
Ett lakan
En mascara
Två tvättkorgar
Kent-skivor
Jul i Kapernaum-DVD
Presentkort på H&M
Ett Yoda-plåster ;)
En ljuslykta
En bok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar