onsdag 29 december 2010

Busy Little Beaver

I mitt huvud har mycket handlat om mormor de senaste dagarna, men samtidigt har livet pågått som vanligt och mycket har hänt som jag inte har skrivit om här på bloggen. Till exempel var ju Sara hos mig och hälsade på, och vi hade drygt ett dygn av intensivt och trevligt umgänge.

Idag blev det också en impulsresa till Skellefteå, i första hand för att inhandla en tv. Någon sådan blev det dock inte, då vi var aningen stressade och inte hann kolla runt så mycket. Däremot hittade jag en klänning, en huvtröja, ett linne, en skjorta, och nätleggings. Allt detta plus bensin och parkering och jag klarade mig på just över 500 kr. Mellandagsrea, I love you. Funderar nu på att klicka hem en flatscreen online istället. Fast samtidigt så kanske jag klarar mig med tjocka Berta ett tag till. Vi får se hur stort ha-begäret blir, helt enkelt.

Kl. 16 var vi hemma igen och det var dags för minnesstund på sjukhuset. Jag tycker egentligen mest det är obehagligt med sådana organiserade sorgestunder, men samtidigt är det ju den chans man får att säga ett sista farväl… efteråt var det fika för vissa, men tydligen skulle vi inte alla rymmas så jag och pappa for hem till mig istället och åt grillad kyckling (min bästa och pappas kanske värsta rätt..?). Tycker på sätt och vis att det var skönt att inte behöva fortsätta vara omgiven av allas sorg hela tiden… det blir så konstigt. Hellre tänker jag på mormor i min ensamhet.

Jag och pappa gick sedan till syster Jenny och fikade lite, och Tyra och jag lekte med hennes nycklar som hon fått i julklapp. De hette Lisa och Klara och bodde i ett stort, rosa hus… tänk om man fortfarande hade den fantasin. ;) Nu har jag varit hemma hos Kira en stund, men ska alldeles strax bege mig till gymmet och springa 6-8 km… får se vad jag orkar och hur mycket jag hinner innan de stänger klockan 21. Hoppas Vanessa slutar jobba snart så vi får komma igång!

Ps. Förresten glömde jag skriva att jag fick ett telefonsamtal från A-K när jag stod inne i provhytten på Cubus. Skulle inte vi plugga idag, undrade hon. Jovisst ja, det skulle vi ju. Förstår inte hur jag kunde ha glömt det så totalt. Inte mycket att göra åt när jag redan var på plats i Skellet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar