måndag 6 december 2010

Gräsänkan och kåtkatten

Ibland är det otroligt praktiskt att vara kort. Jag fyndade nya jeans på H&Ms barnavdelning för 199 kr. Yeah baby. Hittade ett par leggings också, men inga skor. Sedan körde jag hem, ensam i den mörka vinternatten (eller, jag var hemma kl. 18... men mörkt var det i alla fall) och förfärades längs vägen av hur fruktansvärt idiotiska vissa bilförare är. Två skräckexempel är 1) bilen som körde bakom mig way too close for comfort med helljusen på i typ 3 mil och 2) bilen som körde om mig på en 90-väg för att sedan bromsa ner till 70 följt av svordomar från min sida... och sedan bromsade den ner till 40 innan den slutligen ökade farten igen, bara för att sedan svänga av på en sidoväg. Gaaah. Jobbigt att stöta på sådana solklara fall av idioti när man dessutom är benägen till road rage.

När jag kom hem möttes jag i alla fall i dörren av en mysig välkomstkommitté, nämligen mitt spinnande lilla pälsmonster till katt. Hon var otroligt sällskapssjuk och gosig, vilket jag tolkade som ett tecken på att hon saknat mig. Men ack vad jag bedrog mig. Extra kelig + extra pratsam + väldigt skumt luktande kiss... min lilla Berit är i löpen. Egentligen är hon ganska trevlig, för hon vill hela tiden vara i närheten av mig och är mycket gosigare än vanligt. Men kisslukten är inte så kul. Och jag läste på internet att innekatter kan komma i löpen ganska ofta, och att vissa av dem börjar skvättkissa lite här och var... dessutom var det inte alls så charmigt med parningsropen hon gav ifrån sig utanför min sovrumsdörr kl. 5 imorse. Så inom en snar framtid blir det nog till att kontakta veterinären. Synd bara att det är så himla dyrt att kastrera honkatter. :/ Ytterligare en julklappsidé kanske? Undrar isf hur man skriver rim till en sådan present. :p

Något annat jag har kommit på som vore bra att få av tomten är en resa till Stockholm. Eller tre. Och själv har jag inte alls kommit igång med julklappsköpandet än. Jag hoppas på att kunna ta mig till Skellefteå någon gång snart, annars vet jag inte hur det ska gå.

Nu ska jag alldeles strax iväg och träna (välbehövligt, efter helgens stillasittande godisorgie) men först ska jag skypea en stund med Cam som nu befinner sig helskinnad hemma hos sin moder i Dumas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar