måndag 20 december 2010

Tvåhundra

Tydligen är detta mitt tvåhundraförsta inlägg i bloggen. Så grattis till mig, eller nåt. Jag kan inte påstå att jag var medveten om detta igår, då jag skrev #200, men dock passade det ju bra att jag "firade" genom att byta design i samband med den stora händelsen. Och dessutom var det väl dags att göra jul på bloggen. 4th of July-looken hade ju hängt sig kvar sedan... ja, 4th of July. Så nu kommer det väl troligen att vara jul här till någon gång i maj åtminstone. ;) Jag gjorde i alla fall några ändringar idag, då jag inte blev riktigt nöjd med det jag la upp igår. Jag är inte riktigt nöjd nu heller, men färger, kontrast och mättnad kan man leka med i evighet utan att någonsin känna sig helt klar.

Hur som helst så har det varit en bra dag. På skolan är det ju ärligt talat ganska flummigt sista dagarna före jul. Jag spenderade hela förmiddagen med att styra upp städning av klassrum, korridorer och skåp. På eftermiddagen tog jag ut lite friskvårdstid och smet iväg till gymmet en stund. Sedan var det nämligen fullt upp resten av dagen. Julfestmöte, köttbullar hos mamma och pappa, 9-årskalas, kvalitetstid med största storasystern... och kl. 21 kom jag äntligen hem, precis i tid för att hinna prata bort en stund med lover boy innan han skulle iväg på jobbet.

Nu funderar jag faktiskt på att gå och lägga mig tidigt. Det är en lång arbetsdag imorgon, men så är den också årets sista. Det blir backen hela förmiddagen, och jag tror faktiskt att det kan bli ett och annat snowboardåk för min del. Fast det ska tydligen vara runt 20 minus, så det blir nog mycket tid inne i värmestugan också. Sedan är jag ledig till 18, då julfesten börjar. Och sådär vid 21-22 checkar jag ut och tar jullov. :)

1 kommentar:

  1. jullov? du det var inte illa =) jamen då kanske man skull ha komme förbi nån dag då medans lillan fortfarande är här, hon åker nämligen med pappa till moräng på juldagen =)

    SvaraRadera