tisdag 7 december 2010

Tråkbord

Idag var det dags för julbord med jobbet. Jag laddade upp ordentligt genom att springa 8 km innan. Jag tänkte att på så vis skulle jag bli hungrigare och kunna njuta mer. Punkt ett lyckades jag med, jag var vrålhungrig när det äntligen var dags att äta. Men njutningen… tja, den uteblev. Egentligen borde jag ha förstått det, för jag blir alltid besviken på julbord. Det är verkligen ingenting för mig, fiskhatare som jag är. Just detta julbord var dock lite extra trist, för trots att det fanns en del goda kötträtter så blev det ganska meningslöst när det inte fanns någon sås och inte heller någon sallad. Och kokt potatis har heller aldrig varit någon favorit. Proteinrikt blev det iaf, och lussebullen till efterrätt var god. Men till nästa julbord önskar jag mig ett nytillskott i form av indisk kyckling. :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar