söndag 19 december 2010

Efterlysning

Har någon sett min julstämning? Hos mig är den i alla fall inte. Ikväll har jag lyssnat på julmusik, slagit in julklappar, julbakat och sett Trolltyg i Tomteskogen... Och ändå vill det sig inte riktigt. Och igår var jag ju faktiskt på uppesittarkväll och åt gröt, bland annat. Nu håller jag tummarna för att det vänder på torsdagkväll. Då ska jag i vanlig ordning bege mig till Näsliden för att koka knäck och klä granen. Det kan väl inte bli annat än juligt?

Idag hälsade jag på min mormor. Jag har inte skrivit något om det tidigare, för det känns mest bara jobbigt att tänka på... men mormor är sjuk, jättesjuk. Hon har cancer. Tidigare har hon legat inlagd växelvis i Umeå och Lycksele, men nu har hon äntligen fått komma "hem" till sjukstugan i Malå. Idag var första gången jag träffade henne sedan de upptäckte att hon var sjuk. Lilla mormor... det värsta tycker jag är att hon pratar om att hon ska vila mycket, för hon vill ju bli frisk snart... hon vet inte att det kommer hon inte att bli. :( Nej usch, det är för hemskt för att ens skriva om. Egentligen är det ju faktiskt bättre för henne att hon inte vet hur det är. :/

1 kommentar:

  1. vi kom till malå igår em =) om det inte vore så nedra kallt skulle vi gått ut med vagnen idag, men vi får väl ta bilen någon dag i v =) hur jobbar du?
    vist ska jag ut på juldagen! =)
    kramar

    SvaraRadera