torsdag 11 juli 2013

Blå, blå är fotleden

Statusrapport: foten är idag mer färgglad, men mindre öm. Jag promenerade både till och från skolan, och på plana ytor går det finfint så länge jag håller ett lugnt tempo. Däremot skulle jag inte vilja ge mig ut på någon terränglöpning...

Idag var ju då sista dagen på japanskan. Alltså ägnade vi oss mest åt repetition. Det känns både bra och dåligt att det är slut på undervisningen nu. Det hade nog varit bra med lite mer lärarledd tid för att nöta in allt... men samtidigt klagar jag inte över lite egentid. Speciellt inte med tanke på att väderprognosen för helgen ser ut såhär:


För tillfället innehåller min standardplan varje dag en promenad, en stund i solen och några timmars studerande. Förhoppningsvis även något socialt inslag här och där. Återstår att se hur länge jag uppskattar lugnet och när jag istället börjar klättra på väggarna... eller ett ännu säkrare tecken på uttråkning, när jag börjar städa. :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar