fredag 19 juli 2013

Lagen om tingens jävlighet

Jag hade tänkt skriva ett glatt inlägg om att det gick bra på mina tentor idag och att det är fint väder, jag är ledig, livet leker... osv, osv. You get the picture. Men sen satte jag mig ner för att betala månadens räkningar. Detta för att jag kommer vara hemma hos mamma och pappa precis i månadsskiftet, och eftersom jag inte har riktigt allt på e-faktura vill jag inte riskera att glömma något här och missa inbetalningen. Plus att jag inte kommer ha någon inkomst att tala om den här månaden, så det finns liksom ingen poäng med att invänta löning... Hur som helst satte denna aktivitet effektivt stopp för mitt goda humör. Förhoppninsvis en tillfällig svacka, men seriöst - måste den mest räkningsspäckade månaden NÅGONSIN verkligen infalla just nu under sommaren när våra inkomster är som mest knapra? Hemförsäkringen, årsavgift för elen OCH tv-licens under samma månad. Nästan 8000 spänn totalt... Jag och mitt sparkonto gråter ikapp. :'(

Men för att inte überdeppa såhär en fredagskväll så kan jag ju tillägga att det faktiskt verkligen gick bra med tentorna idag. Får igen dem redan nästa vecka och tror kanske jag vågar hoppas på ett VG... (fast det ska man inte göra förrän man är över bäcken, och allt det där.) Och det ÄR verkligen fint väder. Som dessutom ska fortsätta i flera dagar - och jag är långledig nu och kan vara ute och njuta hur mycket som helst. Har legat i parken och solat ett tag idag och det är cirkus 27 grader i lägenheten också. Idag är det dessutom Camerons födelsedag. Hipp hurra för honom! Han är ju dock i USA, men jag har grattat via Skype. Snart kommer han hem dessutom. Mina gräsänkedagar äro räknade... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar