tisdag 23 juli 2013

Kamerun iz in tha house

Jag vaknade till ett sms från Cameron som då befann sig på flygplatsen i München. I väntan på att han skulle ta sig ända till Göteborg och hem till lägenheten tog jag mig en liten promenad längs Älvstranden och passade på att njuta av solen en stund innan det blev alldeles för varmt.

Lagom till lunch dök min efterlängtade snygging till man upp, och han kom inte tomhänt! 3 kg (!) jordnötssmör och den största förpackningen med ranch powder som finns att köpa hade han med sig. Sweet! Jordnötssmöret fick invigas direkt då jag genomförde min plan på pancake-frunch. Mums!

Vad var det jag sa om brunhetsgraden? Moahaha, ginger-Cam har inte en chans mot mig.

Disa var glad att ha pappa sin hemma.

Kirimiri likaså.

Till födelsedagsmiddagen snodde jag ihop en kycklinggryta med en parmesanig sås. Cameron fick sin med pasta och till mig själv gjorde jag squash-tagliatelle.

.
Till efterrätt blev det kokosmjölkspannakotta smaksatt med mörk choklad, toppad med passionsfrukt, lime och cashewnötter.

...Dock fick jag äta finmiddagen mol allena. Födelsedagsbarnet somnade nämligen redan kl 17 och var helt död för världen, trots diverse kreativa uppväckningsförsök. Han fick äta sin mat micrad nu strax för 22 istället, men det smakade bra ändå sa han. ;) Får se om han kan sova inatt nu... Tur att vi inte behöver bege oss mot flygplatsen förrän 14.30ish imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar