onsdag 17 juli 2013

En bra effektiv dag, och en bra slappardag

Gårdagens study date på universitetet pågick från lunchtid ända till kl. 18. Faktiskt kändes det som att tiden gick fort, och det var otroligt bra att vara där för vi fick så mycket gjort. Snacka om att disciplinen hjälps av att man är flera som pluggar tillsammans! Plus att det är väldigt trevligt att ha någon att diskutera med när man funderar över något.

Idag har jag pluggat desto mindre, men jag känner mig ganska lugn ändå inför morgondagens tenta som bara är praktisk språkfärdighet (typ hörförståelse etc). Sen får jag nog köra ett pass imorgon kväll för att känna mig säker inför fredagens prov. Imorgon dag ska jag dock, efter tentan, unna mig att umgås med Eve ett tag på stan innan hon åker hem. Idag kom hon hit redan vid lunchtid och stannade i stort sett hela dagen. Vädret var underbart, så vi picknickade i parken och stannade kvar länge och solade. Sen var vi ute med Kira en stund också och hon blev så glad, så glad. Annars har vi mest ätit en massa... Mat alltså. Det är fina grejer. Nu pratar jag med C medan jag bloggar, vilket gör att jag är en oengagerad och oinspirerad bloggare som samtidigt är väldigt tråkig att prata med. Detta enligt säker källa. :p Därför ska jag ge upp försöken till multitasking och lämna er med bilder från dagens kulinariska inslag.

Chicken Salad som picknick-lunch i Keillers park. Och mitt ben.

LCHF-paj med spenat, fetaost, soltorkade tomater, skinka och squash.

Lime-pannacotta gjord på kokosgrädde garnerad med hallon, limeskal, rostad kokos och mandlar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar