måndag 15 juli 2013

Skärgårdstripp. ...Och just ja, SKOTTLOSSNING!

Inte en helt average dag idag, får man väl säga såhär med facit i hand. Den började normalt nog med lite studier, en promenad... the whole nine yards. Sedan spenderade jag och Emma eftermiddagen i skärgården, närmare bestämt på Donsö. Det strålande sommarvädret hade tyvärr bestämt sig för att ta en liten paus, och istället bjöds vi på disiga skyar och en hel del blåst. Men vi hade det trevligt i alla fall där vi spatserade runt!

Lagom till att jag kommit hem, fixat middag och slagit mig ner för att skype:a med Cameron så bestämde sig gangstergubbarna i granncaféet (ca 30 m från min dörr) för att ha en liten internuppgörelse såhär på söndagskvällen. Jag hörde en sisådär 6-7 smällar, och tänkte direkt att det inte kunde ha varit något annat än skott. Hade även en stark misstanke om var de kom ifrån, eftersom caféet är ett ökänt skummistillhåll. Jag väntade en liten stund för säkerhets skull, men kunde inte tygla min nyfikenhet hur länge som helst utan tjuvkikade lite bakom rullgardinen. Fick då se en man komma haltandes ut genom dörren, för att sedan kasta sig in i en bil som körde iväg med tjutande däck. Dramatik, dramatik. Upprörda röster och många vittnen ute på gatan också. Bara en kort stund senare dök polisen upp (bor ca 100 m från polisstationen) och spärrade av området. Enligt diverse internettidningar rör det sig om två skottskadade.

Jo... så... jag tänkte stanna inne ikväll jag. ;)

Här finns lite mer om skottdramat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17132840.ab
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1838258-tva-personer-skjutna-pa-hisingen
http://www.expressen.se/gt/tva-skjutna-i-goteborg--vittnen-larmade-polis/



Inte min bild ovan, men hade lika gärna kunnat vara. Det här är typ den vy jag har genom sovrumsfönstret. Mysigt va?! Tog bilden den från GP, men tippar att det är nån granne som fotat. Jag är lite bitter faktiskt över att jag inte kom på tanken att göra det själv och skicka in till tidningarna... hade ju kunnat tjäna en hacka. :p Här nedan följer i alla fall några foton som faktiskt är mina, nämligen de som togs idag ute på Donsön:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar