tisdag 2 juli 2013

Snajsigt

Lyckades med bedriften att försova mig imorse. Det händer inte speciellt ofta, eftersom jag lider av extrem lättväckthet. Jag borde dessutom ha varit lite extra lättväckt imorse, eftersom jag hade varit ovanligt duktig på att ta mig isäng i vettig tid. Dessa fakta sammavägda får mig att misstänka att det kanske är min väckarklocka (aka mobiltelefon) som spökar. Den har nämligen börjat med ett ny och inte allt för uppskattad egenhet: den struntar i att ge ljud ifrån sig när någon ringer. Inte alltid, men ibland. Och tänk om den nu gör samma sak även med alarmet? Ve och fasa, detta bådar inte gott inför fredag då jag ska upp kl 4 för att hinna med flyget. Kommer inte våga sova alls den natten om det ska hålla på så här. Inte har jag någon back up-väckare att tillgå heller...

Idag gjorde det i alla fall inte så mycket att jag försov mig. Jag vaknade av mig själv en kvart efter normal tid, och bestämde mig för att skippa första lektionen för att slippa stressa. Värre än så var det inte. Sedan bestod dagen av japanska, precis som den även gjorde igår. Vi har fått en ny lärare den här veckan. Hon går hårdare fram än den förra, så det är en del jobb som krävs nu för att hänga med. Imorgon har vi t.ex. både glosprov (ca 50 ord) och kanjiförhör (32 tecken). Inget av det är betygsgrundande utan det är mer för att testa sig själv, men jag vill ändå göra bra ifrån mig. Om inte annat för att bespara mig själv persen av att försöka plugga in allt på en gång när det är dags för tenta sen. Jag har tyvärr haft lite dålig disciplin i veckan, men jag satt en stund nu ikväll och känner mig faktiskt betydligt säkrare nu sedan dess.

Annars har jag också hunnit med lite socialt liv sedan jag kom hem. Igår var Anna här och hämtade vår nyckel eftersom hon ska titta till katterna i helgen. Hon stannade och fikade lite och det var trevligt! Kom fram till att sist jag träffade henne var dagen då jag hämtade Kira, dvs. snart tre år sedan... Och idag blev det fika på stan med Vanessa. Jag "råkade" även slinka in på Cubus och köpa mig ett par tröjor på rean. Men det tyckte jag att jag kunde unna mig efter att ett trevligt mail från SAS damp ner i min inkorg. De beklagade att Cameron upplevt att deras service var bristande och sade att de gärna ville ersätta de merkostnader som uppstått. Whoopee! Det var sannerligen goda nyheter. Speciellt som jag fick feta räkningar för såväl tv-licens som hemförsäkring den här månaden... Huvva.

Nä, min hjärna är slutkörd efter allt glospluggande, så nu ska jag ta och krypa isäng. Förhoppningsvis gör mobilen sitt väckningsjobb på ett tillfredsställande sätt imorgon.

Har inga egna bilder från dagen, men snodde denna från VPs instagram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar